Agenda

12:00

Ontvangst met broodjes

13:00

Welkom

Lorentz Verstraete

Host & Account Manager Vlaamse Overheid, g-company

13:10

Keynote

Vlaanderen Radicaal Digitaal. Welke rol kunnen steden en gemeenten spelen?

Hans C. Arents

Senior adviseur digitale overheid, Informatie Vlaanderen

13:35

Digitale frontoffice voor een efficiëntere dienstverlening naar burger en medewerker

Tijdens een interactieve sessie nemen we u mee in een verhaal met relevante praktijkvoorbeelden en simulaties. U zal ontdekken hoe Vlaamse Steden en Gemeenten vandaag scoren, en waar er quick wins te realiseren vallen met Google en Freshworks.

Mathijs Raes

Customer Success Manager Google Cloud, g-company

Ewoud Jacquemyns

Customer Engineer, Freshworks, g-company

14:40

Koffiepauze

15:00

Breakout sessies 1

G Suite

Gericht inefficiënte werkprocessen in uw organisatie verbeteren. Een verrassende kijk op Google’s productivity platform.

Freshservice

State-of-the-art IT Service management voor uw stad of gemeente

Mogelijk heeft ook u binnen uw stad of gemeente processen waarvan u dacht: zouden deze niet vlotter en nauwkeuriger verlopen op een digitale manier? Ontdek tijdens deze sessie welke workflows Stad Antwerpen door middel van G Suite heeft gemoderniseerd, en welke lessen ze hieruit hebben getrokken. Misschien zijn er zelfs quick wins die ook voor uw stad of gemeente nuttig kunnen zijn.

Een betere ondersteuning van uw medewerkers zorgt voor betere dienstverlening naar de burgers. Leer tijdens deze sessie hoe Freshservice voor overzicht zorgt in het IT landschap van Gemeente Boechout, en professionele support biedt aan hun interne gebruikers. Ook thema’s zoals Asset Management en Facility Management komen aan bod.

Mathijs Raes

G Suite Expert

Customer Success Manager voor Stad Antwerpen, g-company

Freek van de Griendt

Managing Director, g-company

Tanja Van Tuyn

Diensthoofd ICT, Gemeente Boechout

15:45

Breakout sessies 2

Google Cloud Platform

“City of Things” binnen handbereik


Freshdesk

Via verschillende communicatiekanalen (mail, chat, website, social media,...) de burger en medewerker tevreden te houden

Bevrijd uw stad of gemeente van de limieten of de beperkte snelheid die een eigen IT infrastructuur oplegt aan de modernisering van uw dienstverlening. Google Cloud Platform maakt het mogelijk om de rekenkracht, opslagruimte en top-of-the-bill slimme technologieën van Google te gebruiken. Tijdens deze sessie komen thema’s zoals Chatbots, Artificial Intelligence, video analyse, Infrastructure-as-a-service en big data aan bod en uiteraard hoe ze met een paar klikken mogelijk gemaakt worden.

Ontdek hoe op een innovatieve manier wordt omgegaan met inkomende communicatiestromen via verscheidene kanalen (mail, chat, website,...). Tijdens deze sessie leer je hoe met automatisering de inkomende communicatie wordt toegewezen aan de personen met de correct bevoegdheid, categorisering orde schept in de mailbox en rapportage de pijnpunten bloot legt in de communicatie met de burger.

Lennart Benoot

Google Cloud Platform Practice Leader, g-company

Lorentz Verstraete

Account Manager Vlaamse Overheid, g-company

Ewoud Jacquemyns

Customer Engineer, Freshworks, g-company

Joachim Gryson

Diensthoofd HR, Gemeente Knokke-Heist

Graduate of Take the lead: the digital disruption sprint (Vlerick Business)

16:45

Networking, food & drinks

18:00

Einde